Monday, February 23, 2009

BROCHURE dan BOOKLET.....

Hari ini dah masuk minggu keenam. Saya nak berkongsi dengan anda semua apa yang telah saya pelajari pada minggu lepas. kami telah mempelajari bagaimana menghasilkan BOOKLET dan BROCHURE dengan menggunakan Microsoft Word. Barula saya tahu rupa-rupanya tak susah pun nak menghasilkan booklet dan brochure.


BROCHURE

1. Hasilkan ‘page’ yang dikehendaki

- Klik File

- Klik ‘Page set up’

- Klik ‘paper size tab’ dan tukar orientasi kepada landskap

- Kemudian klik ‘margins tab’ dan pilih margin yang sesuai


2. Kolum

- kemudian anda boleh memilih bilangan kolum yang sesuai untuk brochure anda.

- Klik Format, kemudian pilih ‘columns’

- Klik ikon tiga kolum di bahagian ‘Presets’

- Kemudian klik ‘OK’




Ini adalah cohtoh Brochure yang telah saya buat dengan menggunakan Microsoft Word. Sekarang anda bolehla mencuba mengikut kreativiti masing-masing...





Setakat ini sahaja saya jelaskan bagaimana menghasilkan Brochure..Untuk post yang akan datang saya akan jelaskan cara-cara menghasilkan Booklet...





0 comments:

My JouRnEy..

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker